CONTENT

Här hittar du information, tips och råd inom Social Media Marketing i form av White Papers från partners, intervjuer och kurser.

Från medvetenhet till konvertering - hur man lyckas med sociala medier
Hanaw Rashid, Digital Strategist @ The Amazing Society

Leader, lagger or left behind – social media maturity
John Rosenbaum, Senior Social Media Advisor @ Infomedia

Case: Så lyckades Absolut marknadsföra sig via influencers
Louise Johannesson, Global Social Media, Content & Influencer Marketing & Absolut

Lyckas med influencer marketing - praktiska cases från United Screens
Natalie Tideström Heidmark, CEO @ United Screens

The Facebook funnel - Så lyckas du bättre med köpt synlighet på Facebooks plattformar
Daniel Erkstam & Yamila Abdelcader, Digital Strateg & Paid Social Specialist @ Salgado

Case: Smoooth Dogg, Klarnas viktigaste sociala medier kampanj
Emelie Karlsson, Marketing Manager Sverige @ Klarna

Kommer virtuella influencers ta över sociala medier marknadsföring?
Carolin Solskär, Head of Innovation @ Nordic Tech House

Så driver ni er affär i sociala medier - hemligheterna bakom lönsamma insatser och tillväxt
Pauline Wallander, Relations/Sales Director @ Socialview

Case: Halebop creative call - Så har Halebop integrerat kunden i sina sociala kanaler
Johanna Sahlman, Head of Halebop

Vi fick tyvärr inte dela Emma Bloms presentation.

Trender i sociala medier

Utvecklingen inom sociala medier går i ett rasande tempo. Fler kanaler, funktioner och möjligheter samt ny teknik. Vilka är de största trenderna och vad innebär det för dagens marknadsförare och Social Media Managers? Vi ställde dessa frågor och några till, till Daniel Erkstam som kommer att tala på Social Media Marketing Day samt är är huvudlärare för utbildningen Certified Social Media Manager hos Wedneday Academy. Läs intervjun här.

Så skapar du innehåll som målgrupp bryr sig om

Läs en kort intervju med talaren Hanaw Rashid där hon berättar om vad hon ska prata om på Social Media Marketing Day samt vad workshopen dagen efter konferensen kommer innehålla. 
Läs intervjun här

Lyckas med ditt innehåll på sociala medier

Hur kan data i sociala medier hjälpa dig att skapa en riktigt bra innehållsstrategi? Ladda ner e-boken "Lyckas med ditt innehåll på sociala medier" och få reda på svaret. 
Ladda ned e-boken här.

Certified Social Media Manager

Vill du vässa till ditt CV och lyfta ditt företag till nya höjder? Denna utbildning är för dig/företag som vill ta din närvaro i sociala medier till nya nivåer, med en tydlig koppling till faktisk affärsnytta. Med hjälp av en tydlig digital strategi kan du både stärka kundlojaliteten, generera fler konverteringar och öka lönsamheten genom sociala medier. Utbildningen resulterar i en certifiering som Social Media Manager.
Läs mer om utbildningen här

Praktisk kriskommunikation i sociala medier

Din organisations varumärke och anseende kan snabbt råka illa ut i en uppkommen kris. Fel hanterat kan kriser förvärras och späs på. I denna heldagskurs får du kunskap och verktyg för hur man minskar risken för kriser och minimerar omfattningen och skadan som redan uppkomna kriser kan orsaka.

Läs mer om kursen här

Annonsering på Facebook och Instagram

Vi arrangerar kurser på både grundnivå samt fördjupning. Kursen går igenom hela processen att skapa en kampanj, med fokus på målsättning, olika sätt att segmentera målgruppen, och olika annonsformat.

Läs mer om kursen här

Kundtjänst i sociala medier

Finns ert företag i sociala medier? Då har ni, vare sig ni vill eller inte, redan en kundtjänst i sociala medier. Frågan är hur bra ni är på att möta kunderna där de är. Genom kursen får du lära dig hur du sätter upp och hanterar en kundtjänst i sociala medier som ger trovärdighet och nöjdare kunder.

Läs mer om kursen här