Vill du utveckla och uppdatera din kunskap och strategi kring annonsering på Facebook och Instagram? I denna halvdagskurs får du smarta tips och tricks för att ta nästa steg med dina kampanjer.
Vi kommer ta upp nyheter och möjligheter som finns i varje steg av processen att skapa kampanjer, med fokus på konkreta strategier som kan användas för att få ett bättre resultat.
09.00-12.00
30 min - Kampanjstruktur och målsättning
40 min - Målgruppssegmentering
30 min - Jobba effektivt med ad-sets
15 min - Paus
35 min - Annonsinnehåll
30 min - Resultat och optimering
Kursen riktar sig till dig som redan jobbar med annonsering i Ads Manager och vill utveckla din kunskap.
Du ska ha ett annonskonto på Facebook där du har jobbat med minst en kampanj. För att delta i praktiska övningar ska du ha en dator med på kursen.
Helen Jones
Helen Jones jobbar som analytiker/webbkommunikatör på Salgado. Där jobbar hon med hela kampanjprocessen: allt från att hitta på idéer till att analysera slutresultaten. Hon kommer ursprungligen från Storbritannien där hon arbetade som kommunikatör på en ideell organisation under fyra år.
Datum: 30 augusti 2018
Tid: 09:00 - 12:00. Frukost från kl 08:30
Plats: The Park, Hälsingegatan 49, Stockholm
Två eller fler? 300 kr rabatt per biljett
*Kursen hålls på svenska
Missa inte våra andra kurser inom sociala medier. Läs mer här.
Conference + Masterclass ticket
Book Conference and Masterclass at the same time and save 500 kr.
Book 2 or more tickets and get another 300 kr discount per ticket.
Only Masterclass
This ticket is only for the Masterclass. Book two or more and get 300 kr discount per ticket.