Så skapar du innehåll som din målgrupp bryr sig om

 

Från medvetenhet till konvertering

 

29 AUGUSTI 2019 | STOCKHOLM

 

 

 29 AUGUSTI   THE PARK, STOCKHOLM  

Att ha en närvaro i sociala medier har i dag blivit standard men för att lyckas nå ut genom bruset krävs det att man skapar relevant innehåll. Sociala medier innebär fantastiska möjligheter att kommunicera, både med de som redan gillar varumärket och nya målgrupper. Det här är en heldagsworkshop i hur du kan nyttja de största plattformarna för att bygga ditt varumärke.

Denna workshop fokuserar på de möjligheter och funktioner för marknadsföring som de största plattformarna erbjuder. Fokus under dagen kommer vara på hur man kan skapa innehåll som engagerar. Vi kommer även att lyfta möjligheterna med annonsering men vi kommer inte att arbeta praktiskt med detta.

Det här får du med dig

    Kunskap om hur kanalerna fungerar och vilket innehåll som prioriteras

    Nyheter, trender och framtidsspaning

    Kännedom om hur användarbeteendet ser ut

    Kunskap i hur du skapar innehåll som engagerar

    Hur du kan marknadsföra strategiskt

För vem?

Workshopen vänder sig till dig som arbetar med digital kommunikation och vill öka din kunskap om hur du kan nå ut i sociala medier och maximera kanalerna.

Förkunskaper

Du behöver ha ett konto på Facebook och Instagram. Du bör känna till och ha grundläggande erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager.

Lärare

Lärare på denna heldags workshop är Hanaw Rashid. 

Hanaw Rashid

DIGITAL STRATEGIST @ THE AMAZING SOCIETY

Hanaw arbetar som Digital Strategist på The Amazing Society och har över tio års erfarenhet inom digital kommunikation. Hon har varit den bidragande faktorn till flera växande företags effektivisering av deras kommunikationskanaler. Hanaw är kursansvarig på Bergs School of Communications där hon leder kursen ”Marketing on Facebook and Instagram”, hon bedriver även nätverket ”Nätverket för digitala kommunikatörer” på Sveriges Kommunikatörer. Hanaw har flera gånger medverkat i media bl.a. som digital strateg på TV4 och Sveriges Radio (SR).

PROGRAM workshop

Workshop: 29 augsuti, kl 08:30 - 17:00
Lokal: The Park, Hälsingegatan 49, Stockholm

08:30

Registrering och frukost

09:00

Välkomnande och introduktion

09:30

Sociala medier-landskapet förändras

  • Vilka sociala medier-kanaler som dominerar
  • Svenskarnas användande av sociala medier i dag
  • Nyheter och trender

10:00

Att förtjäna sin plats i flödet

  • Vikten av värderingsdriven kommunikation i sociala medier

10:30

PAUS

10:45

Forts: Att förtjäna sin plats i flödet

  • Konsten att skapa innehåll som din målgrupp bryr sig om
  • Exempel på bra och dåliga kampanjer - gemensam diskussion
  • Framgångsrika format
  • Övning: Skapa innehåll som berör

12:00

LUNCH

13:00

Storytelling

  • Så fungerar framgångsrik storytelling
  • Exempel på bra storytelling
  • Övning: Skapa din story

14:00

Målgrupp

  • Så identifierar du din målgrupp
  • Övning: Identifiera din målgrupp

14:30

Mål och mätning

  • Vikten av mätning och att mäta rätt saker
  • Vilka mål och KPI:er ska jag sätta?

15:15

PAUS

15:30

Slösa inte tid på organisk räckvidd – marknadsför med annonsering

  • Så marknadsför du strategiskt för att nå ditt mål

16:45

Avslut