Att ha en närvaro i sociala medier har i dag blivit standard men för att lyckas nå ut genom bruset krävs det att man skapar relevant innehåll. Sociala medier innebär fantastiska möjligheter att kommunicera, både med de som redan gillar varumärket och nya målgrupper. Det här är en heldagsworkshop i hur du kan nyttja de största plattformarna för att bygga ditt varumärke.
Denna workshop fokuserar på de möjligheter och funktioner för marknadsföring som de största plattformarna erbjuder. Fokus under dagen kommer vara på hur man kan skapa innehåll som engagerar. Vi kommer även att lyfta möjligheterna med annonsering men vi kommer inte att arbeta praktiskt med detta.
Kunskap om hur kanalerna fungerar och vilket innehåll som prioriteras
Nyheter, trender och framtidsspaning
Kännedom om hur användarbeteendet ser ut
Kunskap i hur du skapar innehåll som engagerar
Hur du kan marknadsföra strategiskt
Workshopen vänder sig till dig som arbetar med digital kommunikation och vill öka din kunskap om hur du kan nå ut i sociala medier och maximera kanalerna.
Du behöver ha ett konto på Facebook och Instagram. Du bör känna till och ha grundläggande erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager.
Lärare på denna heldags workshop är Hanaw Rashid. Läs en kort intervju med Hanaw där hon berättar mer om workshopen här.
Hanaw arbetar som Digital Strategist på The Amazing Society och har över tio års erfarenhet inom digital kommunikation. Hon har varit den bidragande faktorn till flera växande företags effektivisering av deras kommunikationskanaler. Hanaw är kursansvarig på Bergs School of Communications där hon leder kursen ”Marketing on Facebook and Instagram”, hon bedriver även nätverket ”Nätverket för digitala kommunikatörer” på Sveriges Kommunikatörer. Hanaw har flera gånger medverkat i media bl.a. som digital strateg på TV4 och Sveriges Radio (SR).
Workshop: 29 augsuti, kl 08:30 - 17:00
Lokal: The Park, Hälsingegatan 49, Stockholm
08:30
09:00
09:30
10:00
10:30
10:45
12:00
13:00
14:00
14:30
15:15
15:30
16:45