Så skapar du innehåll som din målgrupp bryr sig om

29 augusti 2019
The Park, Stockholm

Att ha en närvaro i sociala medier har i dag blivit standard men för att lyckas nå ut genom bruset krävs det att man skapar relevant innehåll. Sociala medier innebär fantastiska möjligheter att kommunicera, både med de som redan gillar varumärket och nya målgrupper. Det här är en heldagsworkshop i hur du kan nyttja de största plattformarna för att bygga ditt varumärke.

Innehåll

Denna workshop fokuserar på de möjligheter och funktioner för marknadsföring som de största plattformarna erbjuder. Fokus under dagen kommer vara på hur man kan skapa innehåll som engagerar. Vi kommer även att lyfta möjligheterna med annonsering men vi kommer inte att arbeta praktiskt med detta.

Program

08.30 - 09.00 | Registrering och frukost

09.00 – 09.15 | Välkomnande och introduktion 

09-30 - 10.00 | Sociala medier-landskapet förändras   

  • Vilka sociala medier-kanaler som dominerar
  • Svenskarnas användande av sociala medier i dag
  • Nyheter och trender

10.00 - 10.30 | Att förtjäna sin plats i flödet

  • Vikten av värderingsdriven kommunikation i sociala medier

10.30 - 10.45 | PAUS

10.45 - 12.00 | Forts: Att förtjäna sin plats i flödet

  • Konsten att skapa innehåll som din målgrupp bryr sig om
  • Exempel på bra och dåliga kampanjer - gemensam diskussion
  • Framgångsrika format
  • Övning: Skapa innehåll som berör

12.00 - 13.00 |  LUNCH

13.00 - 14.00 | Storytelling

  • Så fungerar framgångsrik storytelling
  • Exempel på bra storytelling
  • Övning: Skapa din story

14.00 - 14.30 | Målgrupp

  • Så identifierar du din målgrupp
  • Övning: Identifiera din målgrupp

14.30 - 15.15 | Mål och mätning

  • Vikten av mätning och att mäta rätt saker
  • Vilka mål och KPI:er ska jag sätta?

15.15  - 15.30 | PAUS

15.30 - 16.45 | Slösa inte tid på organisk räckvidd – marknadsför med annonsering

  • Så marknadsför du strategiskt för att nå ditt mål

16.45 - 17.00 | Avslut

Det här får du med dig

  • Kunskap om hur kanalerna fungerar och vilket innehåll som prioriteras
  • Nyheter, trender och framtidsspaning
  • Kännedom om hur användarbeteendet ser ut
  • Kunskap i hur du skapar innehåll som engagerar
  • Hur du kan marknadsföra strategiskt

För vem?

Workshopen vänder sig till dig som arbetar med digital kommunikation och vill öka din kunskap om hur du kan nå ut i sociala medier och maximera kanalerna.

Förkunskaper

Du behöver ha ett konto på Facebook och Instagram. Du bör känna till och ha grundläggande erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager.

Lärare

Hanaw Rashid

DIgital Strateg @ Amazing Society

Hanaw är digital strateg på The Amazing Society och har arbetat med digital kommunikation i 10  år. Hon följer det senaste inom digitala trender och kommunikation. Med sin uppdaterade kunskap om vad som är aktuellt just nu och vad som kommer i morgon bidrar hon till att ständigt förflytta företag/kunder till de snabbast växande och mest effektfulla kommunikationskanalerna. Hanaw är van föreläsare och figurerar flitigt i media, bland annat som digital strateg på TV4 Nyhetsmorgon och Sveriges Radio. Hon leder även nätverk för digitala kommunikatörer för Sveriges kommunikatörer.

Workshoptillfälle

Datum: 29 augusti 2019
Tid: 09:00 - 17:00 
Registrering och frukost från kl 08.30
Plats: The Park, Hälsingegatan 49, Stockholm
Pris: 2 990 kr, Early Bird pris fram tills 24/4
Kombobiljett: Boka konferens + workshop för 5 480 kr (exkl moms)

Gå 2 eller fler: få 500 kr i rabatt per person.
Välgörenhetsorganisationer (90-konto): 40% rabatt på ord pris.

Boka din plats ➡